Ikkan

Privacy Policy

Hantering av personuppgifter

ikkan hanterar medlemmarnas personuppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation).

Följande personuppgifter registreras av ikkan:

1. Medlemmens namn, adress och personnummer. Dessa uppgifter behövs för att kunna sluta och administrera ett medlemsavtal. Dataskyddsförordningen 6.1b

2. Medlemmens telefonnummer och email registreras för att möjliggöra utskick gällande brådskande information. Dataskyddsförordningen 6.1b

3. Uppgifter om medlemmens hälsa registreras vid behov. Detta krävs för att ikkan ska kunna bedriva en säker verksamhet som inte riskerar medlemmens hälsa. Dataskyddsförordningen 6.1d 

4. Medlemmens email används även för att skicka ut information rörande ikkan-aktiviteter. För denna behandling krävs medlemmens samtycke. 

5. Personuppgifter om medlemmen sparas så länge personen är medlem hos ikkan. När medlemskapet avslutats raderas uppgifterna inom 6 månader. 

6. Medlem har när som helst rätt att begära ut sina personuppgifter, samt rätt att begära att dessa raderas. Vid begäran om att personuppgifterna ska raderas avslutas också medlemskapet med överenskommen uppsägningstid. 

Vid frågor kring vår hantering av personuppgifter, kontakta Lovisa Öhnell som är personuppgiftsansvarig på ikkan på tel. 070-797 9190 eller email info@ikkan.com. Medlem kan även kontakta Datainspektionen vid frågor gällande GDPR.

ANVÄNDARVILLKOR IKKAN-APPEN

Dessa användarvillkor gäller mellan ikkan och den som
använder appen, fortsättningsvis benämnd som Medlem. För att Medlem ska kunna
utnyttja appens funktioner krävs det att användarvillkoren godkänns, aktuella
användarvillkor finns alltid tillgängliga i appen. 

1.Appen
1.1. ikkan tillhandahåller appen till Medlemmar som har ett aktivt medlemskap
hos ikkan. Behörighet till appen styrs av medlemskapets giltighetstid, vid
inloggningsproblem skall Medlem ta kontakt med ikkans värd.
1.2. Appen inhämtar följande personuppgifter och dessa uppgifter lagras i
appens databas.
1.2.1. Förnamn, efternamn, mailadress, adress, mobilnummer.
1.2.2. Radering av personuppgifter i databasen sker automatiskt 180 dagar efter
avslutat medlemskap.
1.2.3. Personuppgifterna lämnas aldrig ut till tredje part eller överförs till
land utanför EU.
1.3. I samband med anmälan till en aktivitet kommer Medlems för- &
efternamn bli synligt i deltagarlistan. Deltagarlistan är endast synlig för
personer som är inloggade i appen.

2.Arrangera aktivitet
2.1. Aktiviteter skapade av Medlem skall göras utan kommersiell vinning.
Planeras det att tas ut en avgift utöver självkostnadspris, se punkt 5. 
2.2. Arrangerande Medlem har rätt att bestämma deltagarantal, avbokningstid,
samt har möjlighet att ställa in aktivitet.
2.3. Innefattar aktiviteten en kostnad skall detta vara till självkostnadspris
och informeras tydligt i den beskrivande texten om aktiviteten. Ex.
entréavgift, biljetter, mat & dryck, förbrukningsmaterial etc.
2.4. Det är inte tillåtet att skapa aktiviteter som klassas som olagliga i
svensk lagstiftning.
2.5. Aktiviteter kan även arrangeras av tredje part efter överenskommelse med Ikkan
AB.

3.Ansvar
3.1. Deltagande i av Medlem arrangerad aktivitet sker på egen risk. ikkan
ansvarar inte för aktivitetens innehåll eller genomförande.
3.2. Deltagande i av tredje part arrangerad aktivitet sker på egen risk. ikkan
ansvarar inte för aktivitetens innehåll eller genomförande.

4.Integrerar med andra
4.1. Varje aktivitet har en diskussionsgrupp där medlemmar kan ställa frågor
till arrangören och övriga medlemmar. Väljer Medlem att skriva i
diskussionsgruppen kommer förnamn alltid att visas framför kommentaren samt att
kommentaren blir offentligt synlig. God ton är en självklarhet i alla
kommentarer.
4.2. ikkan har rätt att undersöka innehåll och utförande av aktivitet, blockera
Medlemmar, samt ta bort bokningar från Medlemmar som inte håller god ton i
diskussionsgruppen.

5. Kommersiell aktivitet
5.1. I appen kan kommersiella aktiviteter förekomma, dessa aktiviteter är
godkända av Ikkan AB som en samarbetspartner.
5.2. Kommersiella aktiviteter kan innebära en kostnad utöver självkostnadspris
för deltagarna, kostnaden för aktiviteten ska framgå tydligt i beskrivningen.
5.3. Intäkter från en kommersiell aktivitet ska alltid redovisas i ett bolag
med godkänd företagsform för ändamålet, deltagare ska få ett godkänt kvitto om
det efterfrågas.
5.4. Reklamation eller klagomål för en kommersiell aktivitet ska riktas till
bolaget som står bakom aktiviteten.

6.Avstängning
6.1. Vid upprepade överträdelser av ovanstående villkor har Ikkan AB rätten att
stänga av Medlem från appen utan ekonomisk ersättning.